Odporność – jak nie dać się COVID-19

Wiemy już, że w walce z patogenami układ odpornościowy dysponuje dwoma mechanizmami obronnymi: odpornością nabytą i wrodzoną. To co warto dodać to, że odporność buduje się latami, jednak nawet jeśli Twoja jest obecnie w nie najlepszym stanie to nic straconego.

Dziś 🔟 wskazówek jak w prosty sposób budować swoja odporność:

1️⃣ wysypiaj się i nie zaniedbuj regeneracji,
2️⃣ myśl o tym co ląduje na Twoim talerzu – wybieraj produkty, które odżywią Twój organizm,
3️⃣ stosuj dietę bogata w witaminy, minerały i antyoksydanty – obecnie mamy jeszcze duży wybór świeżych warzyw i owoców,
4️⃣ ogranicz do minimum żywność wysokoprzetworzoną i cukier,
5️⃣ ruszaj się codziennie – aktywność fizyczna to podstawa,
6️⃣ nie zapominaj o piciu wody,
7️⃣ wyrównuj stężenie wit D3 w organizmie – najlepiej wykonać badania w celu sprawdzenia jej poziomu,
8️⃣ dbaj o jelita – probiotyki, prebiotyki, usuwanie stanów zapalnych,
9️⃣ zadbaj o podaż kwasów omega-3 – ryby, owoce morza lub suplementacja,
🔟 stosuj żywność wspierające odporność – olej z czarnuszki, kurkuma, czosnek, kiszonki, pyłek pszczeli.