„Zab贸jczy” posi艂ek

Dzisiaj obiad, za kt贸ry nie jedna fit persona ch臋tnie by mnie zlinczowa艂a. Wszystkie „najgorsze” sk艂adniki na jednym talerzu.

 Makaron = gluten + pszenica
 Ser bia艂y i 艣mietana = laktoza = nabia艂
 Owoce = cukier

Wstyd pani trener!

Chyba pora odczarowa膰 pewne mity

Je艣li Twoja dieta sk艂ada si臋 z gotowych da艅, pizzy, chips贸w zapijanych col膮 i wieczorn膮 (nie jedn膮) lampk膮 wina na rozlu藕nienie, zastanawianie si臋 nad tym ile cukru ma w sobie porzeczka albo czy pszenica Ci臋 nie zabije jest… Ma艂o istotne

Cz臋stym powodem, dla kt贸rego nie udaje si臋 Wam utrzyma膰 diety jest to, 偶e skupiacie si臋 na zupe艂nie nieistotnych rzeczach.

Zacznij od podstaw:
鉁旓笍 Pijesz wod臋?
鉁旓笍 Jesz sezonowo?
鉁旓笍 Ograniczasz przetworzone, 艣mieciowe jedzenie?
鉁旓笍 Jesz regularnie?
鉁旓笍 Wiesz co jesz? Czytasz etykiety?
鉁旓笍 Jesz wystarczaj膮co du偶o?
鉁旓笍 To co l膮duje na Twoim talerzu od偶ywia Tw贸j organizm czy przytula Twoj膮 psychik臋 po kolejnym stresuj膮cym dniu?
鉁旓笍 Czujesz si臋 dobrze po zjedzeniu posi艂ku?
鉁旓笍 Jeste艣 wystarczaj膮co skoncentrowana w ci膮gu dnia?
鉁旓笍 艢pisz spokojnie i budzisz si臋 wypocz臋ta?

Je艣li odpowied藕 na wi臋kszo艣膰 tych pyta艅 brzmi NIE, rzucanie si臋 na g艂臋bok膮 dietetyczno-restrykcyjn膮 wod臋 nie przyniesie Ci zbyt wielu korzy艣ci. Efekt zapewne b臋dzie wr臋cz odwrotny. Zacznij od podstaw a na pewno zobaczysz OGROMN膭 r贸偶nic臋!

馃崬 Co do pszenicy – na pewno nie jest najlepszym mo偶liwym 藕r贸d艂em w臋glowodan贸w, na pewno za czas贸w naszych bab膰 by艂a lepsza i mniej zmodyfikowana, ale czy jest winna wszystkim chorobom 艣wiata i oty艂o艣ci? Nie s膮dz臋. Zjedzenie porcji makaronu albo chleba pszennego raczej Cie nie zabije.
Dla jasno艣ci: s膮 oczywi艣cie osoby, kt贸re nie mog膮 jej je艣膰.

馃 Nabia艂, laktoza – tu faktycznie zaczynaj膮 si臋 schody. Wiele os贸b ma problemy po produktach nabia艂owych objawiaj膮ce si臋 chocia偶by problemami ze sk贸r膮, ale znowu, je艣li zjesz od czasu do czasu (albo nawet cz臋艣ciej) ser czy jogurt i czujesz si臋 dobrze to po co wmawia膰 sobie kolejny problem? Ma艂o ich masz?

馃崏 Owoce i cukier – to temat mocno dla mnie dra偶liwy. Wi臋kszo艣膰 os贸b tak bardzo krzycz膮cych na banany czy arbuza nie ma problemu ze zjedzeniem paczki ciastek jako cheat meal, ale ju偶 porcja owoc贸w jest nie do przyj臋cia podczas redukcji.

鉃★笍 Podsumowuj膮c:

1. Jemy produkty, po kt贸rych czujemy si臋 dobrze.

2. Nie ulegamy modzie. Dzi艣 jest moda na nie jedzie chleba jutro mo偶e truskawki oka偶膮 si臋 najwi臋kszym wrogiem zdrowej sylwetki 馃し鈥嶁檧锔

3. Nie dajemy wm贸wi膰 sobie chor贸b, kt贸rych nie mamy. To, 偶e Twoja kole偶anka nie mo偶e je艣膰 papryki bo ma po niej b贸le brzucha nie oznacza, 偶e Tobie te偶 zaszkodzi.

4. Obserwujemy siebie. Twoje cia艂o zawsze daje znaki kiedy robisz co艣 nie tak.

5. Zaczynamy od podstaw, je艣li to nie pomaga zg艂aszamy si臋 po pomoc do specjalisty.

Smacznego!